Wednesday, February 8, 2012

Bukit Kutu - 28 Jan 2012

Bukit Kutu - Kuala Kubu Baru Selangor...ermmmm ni lah pertama kali aku dengar nama bukit Kutu...kenapa nama Bukit Kutu kata orang bentuk batu yg ada kat puncak tu macam kutu so dapatlah nama bukit kutu he e heee..betul ke......ahhh pedulilah.
Bersiap Sedia Tuk Mendaki

Foto Session for Ladies......
Bermulalah perjalanan kami
Plan asal nya di cetus oleh cik Erni kita and gang pulak pakat dok sokong so bermulah lah invite2 dan plan masak kat puncak Bukit Kutu....he he he ramai gak lah join pagi tu...Bukit Kutu ni tak lah tinggi sgat so kami decide day trip ajer lah ( tapi ada gak member2 yg tido kat sana tapi kat kaki bikit la ) D + - adalah dekat 26 orang jugak lah...ada dua gang kat sini satu ( gang ayam ) and satu lagi ( gang gunung ) pro ni otai2 semua....and dari segi makanan plak otai kami iaitu Pok Ju menawarkan diri untuk memasak....so semuanya disediakan oleh pok ju kami semua cuma bawa diri ajer ( dgan bayaran 10.00 ) aku rasa berbaloi2 sgat lah....

Thank Pok JU
The Gang Half Way - Menurut Kata Sifu lagi 1 jam untuk sampai puncak dari sini
Tempat meet point kami ialah di hentian Rawang pas gerak ke Tg Malim Exit and patah balik ke Kuala Kubu Baru
Sperti apa yg di plan semuanya berjalan lancar klu lewat pun seminit dua ajer.
So pas sampai ajer di kaki bukit masing2 mencari park kereta..menurut kata dari Pok Ju dia pun dah lama tak naik bukit kutu ni dah hampir satu tahun la
Dan ini kali ker berapa aku pun tak pasti la..

Tepat jam 8 kot kami mula mendaki target dalam pukul 12 sampai kepuncak. Masih dalam jadual








Sesampai ajer di  kawasan lapang sebelum betul ker puncak aku dan pok ju memulakan acara memasak bukan apa takut lari masa.

Menu kami pada hari itu ialah nasi berlaukkan masak lemak kobis, ikan goreng,telur dadar dan sambal belacan. Air pula kopi o dan tea o....Fuh sodap ni

Di Puncak Bukit Kutu
with adik2 car
Sesi memasak mengambil masa 1 jam jugak la sementara aku dan pok ju memasak kawan2 yang lain mengabil kesempatan untuk mengabadikan photo ala2 artis he he he ..dan aku pula selepas half membantu pok ju dan adik2 yg berfoto2 pun dah turun aku pula mengantikan mereka untuk menjadi model bukit kutu.....tgok ajer aksi2 aku he he . Selepas habis berposing masa tuk makan...than rehat dalam 10 minit kami pun  mengemas2 dan mula turun pada pukul 2..Seperti yg diplan juga semuanya on time....masa yang kami ambil tak lah lama sgat untuk turun.Sampai dikaki bukit kutu sekali lagi kami berehat dan mandi-manda sambil disajikan menu cucur udang and tea o....terbaik lapar2 ni.
Tapi yg tak dapat aku lupakan ialah kejadian lemas yg berlaku pada pukul 6.30 semasa u mengambil keputusan tuk pergi ke kereta sgat menyayat hati......sgat sedih tapi apa yg mampu aku lakukan hanya lah ber doa dan membaca al-fatihah itu ajer yg manpu aku lakukan...
Dan pada pukul 6.50 mayat mangsa akhirnya ditemui loeh pasukan penyelamat. syukur alhamdulillah walaupun hanya sekujur tubuh yg kaku ditemei yg penting ia ditemui.....
Semoga rohnya tergolong didlm org2 yg beriman amin.....
Jadi aku tak segembira semasa aku dapat menawan bukit kutu....tapi aku akan kesini lagi....
Dan akhir kata aku juga bersyukur kerana selamat naik dan turun dari puncak bersama2 kwan yg sgat sporting habis....thank u all happy sgat dpat kenal kamu semua....

No comments:

Post a Comment