Thursday, August 2, 2018

WELCOME BACK

Assalamualaikum
Kembali dari pertapaan yg sangat lama
Mengharungi kehidupan dari single mother ke menjadi isteri kepada En AF

Sekarang aku kembali mewarnai dunia ku yg Ceria
Ku panjatkan kesyukuran padamu ya Allah keran memberi aku kekuatan dalam mengharungi liku2 kehidupan
Nantikan cerita2 disebalik perjalanan dalam dunia berlari/mendaki dan aktiviti bersama tersayang

CUTI SEKOLAH ( BUAT APA EK )

CUTI, CUTI,CUTI.........
Cuti Sekolah bermula lagi.....so..................masa untuk anak2.....tapi cuma leh luangkan  masa pada hari Sabtu and Ahad jer.......

Nak buta apa ya......(  ermmmmm budak of couse la suka games,wayang,shopping dll la )
So decide nak jalan2 kat pameran ( READ ) , Tengok Wayang , Window Shooping, And

Tuesday, June 19, 2012

INFINITI CHALENGGE 2012

CA CA MAR BA - From left kak nor, sarah,azza chuk, pn dondang and ghejan

Masih  lagi di alam mood cuti sekolah......ermmmm tiba2 dpt call dari hubby bertanyakan adakah Pn Donadng  berminat untuk memasukia acara INFINITI CHALENGGE 2012.....fikir punya fikir pas dok ceta2 cikit ngan adk bongsu aku akhir tercutus lah idea why not kami set Team Family iaitu AKu , Anak Sulong aku kak nor, adik aku azza chuk, anak ke2 sarah......and memantap kan lagi kumpulan kami ......aku plan nak ajak Ghejan sebagai HERO kami hehehe he........so tercetuslah kumpulan CA CA MAR BA....hee heeee
Pakain kami sebelum acara bermula aku with sarah
Semasa menunggu HERO datang so posing dulu
Pertandingan ialah anjuran Utusan Karya S/B acara grand nya oalah acara Memancing anjuran Mastika dan INFINIT CHALENGGE ni macam acara selingan ajer lah....acara ini diadakan di Tasik Titiwangsa dan kami sampai awal jugak lah pagi tu seawal 7 pagi dan acar hanya akan bermula pada pukul 9 dan dilepaskan pada pukul 9.40 am.Pagi tu cuma ada 8 kumpulan dari 10 kumpulan tapi bagi kau apa yg aku bagi motivation kat anak2 aku ialah buat yg terbaik dan ini adalah pengalaman baru bagi mereka bukan senang berlari , membuat task and IQ.......
tapi aku bangga dengan semanagt mereka dan kami berjunag habis2an

ha ha akhirnya aku yg selamat kan ghejan and kak nor

kopek kelapa

Dari start area kami diberikan nyawa ( peta taman tasik titiwangsa, marker pen, kertas soklan and majalah INFINI ) bila hon dibunyikan kami berlari ke POINT 1 iaitu lebih kurang 1.4km sampai ajer disini tugasan pertama ialah ini cuba tgok gambar ............................pas buat ni kami di kehendakai berlari  mengambil straw ambil air dgan starw dan masuk kan kedlm botol 150ml fuhhhhhh semput gak masa ni......akhir selamat jgak kami masa adalah kumpulan ke 2 yg selamat membuat task ini...kemudian selepas mendapat pass sticker kami berlari ke POINT 2...iaitu berdekatan dgan start area iaitu kira 1.5km patah balik.Kat sini buat task lipat kertas and kopek kelapa tanpa pisau hu huh nak tgok gambar ada ada....pas hbis task ni kami diberi nyawa iaitu ( sebiji buah tembikai ) dari sini kami berlari ke check point tiga iaitu kira2 2km...huhuhu lari lagi..kat sini soalan IQ pula berpandukan majalah infiniti yg diberi pas bila jawapan betul semua baru boleh buat task berikutnya iaitu PUZZLE ...ermmm kacang jer he he.....pas lari pulak ke check point empat yg tak jauh la kira 500 meter jer.....kat sini huhuhu task makan alamak makan apa ekkkk jeng jeng jeng ambik ko makan peria mentah, petai mentah, jering mentah and sebiji pisang kecik...air tarak aaaa. adoiiii ai pungah kat sini kami ambil agak lama jugak la..pas hbis makan  ambil benda dlm kotak misteri tak pe tak pe akak dondang buat seluk punya seluk dapat katak idup da nah amik ko...ni nyawa gak kena bawa katak hidup ni balik huhuhu...pas horeyyyy kita makan tembikai kah kah kah.....pas bis makan tembikai lari plak ke check point yg terakhir no 5 kat sini plak kena buat text pilot he he pusinh 10 kali dgan pasangan dgan tanga di tanah pas pasangan lagi satu buat satu titik di dahi.....ermmmmmm akak jugak...pas soklan IQ lagi....and bila dah berlari lah kami ke garisan penamat AKHIRNYA......dapat gak kami placing he he he NO 4 jadilah.

NO 4 he he he HEBAT GAK KAMI ANAK BERANAK NI

BERSAMA hadiah yg dimenangi

Wednesday, February 8, 2012

Gunung Datok - Rembau Negeri Sembilan

4/02/2012 Panjat lagi kali ini Gunung Datok Pula yg terletak didaerah Rembau.Perjalana dari kl keluar exit pedas/linggi than terus mencari signboard ke rembau.Kali ni tak ramai yg join ermmm dalam 15 org jer ( liyana,hannah,ruby,erni,dondang,sab,mahi, arman + 2 adik, chemie,luvis.kamarul,farid tu je kot )
tulis nama masing2 ya
Srapan kami pula kat hentian R & R Seremban. Pagi for b.fast aku buat karipap pap pap he he......sodap tau
sesi bersiap2 memasukkan air dan memakai kasut
ermmm warm-up sesion by kak dondang and pas baca doa la pulak
Pas habis sarapan dalam pukul 7 kami pun bergerak terus ke Gunung Datok. kami semua 4 biji kereta iaitu ( kamarul,ruby,sab and abg kamarulzaman) sementara arman pula mununggu disana .Sesampai ajer di sini kami pun bersiap menpacking apa yg patut pakai kasut.dan mendaftarkan diri bersama rm5.00 he he kena bayorrr tau.
Pas warm-up and bacaan doa by chemie maka bermulalah perjalanan kami menurut dari info yg diberi pendakian cuma mengambil masa 2 jam sajer tuk sampai ke puncak. he he he ni calculation yg paling slow lah cam aku ni .Betul la info yg diberi aku cuma mengambil masa 1 jam 48 minit untuk sampai kat puncak ni. Ha tgok ajer aksi 2 semasa perjalan dan dipuncak gunong Datok
dalam perjalan

jumpa datuk Khalid di Gunung dATOK
aYAM jelita

Ha ramai tak
Ini ajer yg ada tapi meawah sih
uikkk kaki aku & farid
group photo suka gambar ni
me cik Dondang AT pUNCAK
Bersama cik abg sayang
Pas habis acara rasmi bergamabar 2 dan makan 2 so bergerak lah kami menuju ke kaki gunung datuk kali masa yg diambil tak lama pun he he tak sampai 1 jam
Wah laju gitu almaklumlah trainer ada dok tarik suh laju cikit he he..
Anyway thanks all sgat2 ENJOY.....akan repeat lagi.....
- TAMMAT -

Bukit Kutu - 28 Jan 2012

Bukit Kutu - Kuala Kubu Baru Selangor...ermmmm ni lah pertama kali aku dengar nama bukit Kutu...kenapa nama Bukit Kutu kata orang bentuk batu yg ada kat puncak tu macam kutu so dapatlah nama bukit kutu he e heee..betul ke......ahhh pedulilah.
Bersiap Sedia Tuk Mendaki

Foto Session for Ladies......
Bermulalah perjalanan kami
Plan asal nya di cetus oleh cik Erni kita and gang pulak pakat dok sokong so bermulah lah invite2 dan plan masak kat puncak Bukit Kutu....he he he ramai gak lah join pagi tu...Bukit Kutu ni tak lah tinggi sgat so kami decide day trip ajer lah ( tapi ada gak member2 yg tido kat sana tapi kat kaki bikit la ) D + - adalah dekat 26 orang jugak lah...ada dua gang kat sini satu ( gang ayam ) and satu lagi ( gang gunung ) pro ni otai2 semua....and dari segi makanan plak otai kami iaitu Pok Ju menawarkan diri untuk memasak....so semuanya disediakan oleh pok ju kami semua cuma bawa diri ajer ( dgan bayaran 10.00 ) aku rasa berbaloi2 sgat lah....

Thank Pok JU
The Gang Half Way - Menurut Kata Sifu lagi 1 jam untuk sampai puncak dari sini
Tempat meet point kami ialah di hentian Rawang pas gerak ke Tg Malim Exit and patah balik ke Kuala Kubu Baru
Sperti apa yg di plan semuanya berjalan lancar klu lewat pun seminit dua ajer.
So pas sampai ajer di kaki bukit masing2 mencari park kereta..menurut kata dari Pok Ju dia pun dah lama tak naik bukit kutu ni dah hampir satu tahun la
Dan ini kali ker berapa aku pun tak pasti la..

Tepat jam 8 kot kami mula mendaki target dalam pukul 12 sampai kepuncak. Masih dalam jadual

Sesampai ajer di  kawasan lapang sebelum betul ker puncak aku dan pok ju memulakan acara memasak bukan apa takut lari masa.

Menu kami pada hari itu ialah nasi berlaukkan masak lemak kobis, ikan goreng,telur dadar dan sambal belacan. Air pula kopi o dan tea o....Fuh sodap ni

Di Puncak Bukit Kutu
with adik2 car
Sesi memasak mengambil masa 1 jam jugak la sementara aku dan pok ju memasak kawan2 yang lain mengabil kesempatan untuk mengabadikan photo ala2 artis he he he ..dan aku pula selepas half membantu pok ju dan adik2 yg berfoto2 pun dah turun aku pula mengantikan mereka untuk menjadi model bukit kutu.....tgok ajer aksi2 aku he he . Selepas habis berposing masa tuk makan...than rehat dalam 10 minit kami pun  mengemas2 dan mula turun pada pukul 2..Seperti yg diplan juga semuanya on time....masa yang kami ambil tak lah lama sgat untuk turun.Sampai dikaki bukit kutu sekali lagi kami berehat dan mandi-manda sambil disajikan menu cucur udang and tea o....terbaik lapar2 ni.
Tapi yg tak dapat aku lupakan ialah kejadian lemas yg berlaku pada pukul 6.30 semasa u mengambil keputusan tuk pergi ke kereta sgat menyayat hati......sgat sedih tapi apa yg mampu aku lakukan hanya lah ber doa dan membaca al-fatihah itu ajer yg manpu aku lakukan...
Dan pada pukul 6.50 mayat mangsa akhirnya ditemui loeh pasukan penyelamat. syukur alhamdulillah walaupun hanya sekujur tubuh yg kaku ditemei yg penting ia ditemui.....
Semoga rohnya tergolong didlm org2 yg beriman amin.....
Jadi aku tak segembira semasa aku dapat menawan bukit kutu....tapi aku akan kesini lagi....
Dan akhir kata aku juga bersyukur kerana selamat naik dan turun dari puncak bersama2 kwan yg sgat sporting habis....thank u all happy sgat dpat kenal kamu semua....

Monday, September 19, 2011

OPEN HOUSE ON 16/09/2011 BY DONDANG IDA

hALOOO  semua jika ada yg membaca lah, Open House or RUMAH TERBUKA....memang terkenal and famous lah bila tiba bulan Syawal....bagi yg rezeki or duit lebih cikit mulalah dok congak2 menu , budget, and berapa ramai jemputan yg nak dipanggil.
 Ermmmm aku klu bab nak masak bagi kawan2 makan memang suka lah tapi kecil-kecillan ajer lah. tapi klu nak bagi org makan biar lah iklas kan.Nanti tak dapat keberkatan lak.

So Decide to buat  ( Nasi Lemak, Nasi Himpit, Kuah Lacang, Mee/meehon soto, mee kari, keropok dari padang besar, cooktail dan lain2)

Pada pendapat aku lah ini lah cara nak mengeratkan lagi silaturahim and dlm erti kata saling kenal megenali lah kot.
So mulalah aku mengingati nama2 yg aku nak jemput....tapi tak leh ramai lah coz umah aku pun kecil jer.
Kecil2 pun hampir 100 orang jugalah yang datang.
yang aku ingat lah diantaranya ialah :-

( sab, lily, azri,aa,roby,aini,erni,ghejan,rambo, kamarul, shawal + kwan dia, zyra, rais, rynaz, william, rustam & wife,phyliss, gila bolakarim, razis, elis,zas & anak, oren, nora and 4 org anak,yatie pejul and family (3) misni & 6 org anak2, abg haire and keluarga( 4 ) , en atan , akak ila, ina, zali, angah,kamarul bangi and wife , gang2 bukit jalil , kak cik (3) dan lain2.

Kepada yg aku tak jemput jgan marah yer. AND pada yang datang TERIMA KASIH banyak-banyak dan pada yg takleh datang plak tak per lain kali klu ada rezeki aku buat lagi k.

Happy sangat bila tengok kawan enjoy masakan aku.
Pada acu, mamat encom aku, sarah , aiman tq dear coz turut sama membantu.Tanpa kamu semua ini belum tentu berjalan LANCAR....

Friday, June 25, 2010

BUKIT BROGA - SEMENYIH ( Suatu Petang Yang Indah)

BUKIT BROGA...YANG INDAH...

Bukit Broga.........yang sebelum ini ramai orang tidak tahu dan mengenalinya.....tapi dengan adanya UNIVERCITY NORTINGHAM...nama BROGA dikenali....dan Bukit Broga menjadi mercu tandanya......
Apa yg menarik tentang Bukit Broga....pastilah keindahan permandangan Dari Puncak Bukit Broga yang terbahagi kepada 4 Peak.....Cuba Lihat.....Keindahannya.....

< Ini gambar di kaki bukit kawasan pokok kelapa sawit.

Bila dengan anak2 keselamatan harus diutamakan.....budak2 ni dia tak fikir apa2 pun hanya keseronokan ajer.....
Petang tu aku mmendaki hari biasa ( rabu ) so tak lah ramai sangat orang yang mendaki hari tu...

Ada lah 3-4 orang.......sempat jugak say HELLO.....pada pendaki2 yang aku jumpa.....ala peramah la kata kan....

Activity ni klu buat 1 bulan sekali pun bagus gak.....

Kak nOR & sARAH....               Enjoy sangat Hari Tu.................:) :) :) HAPPY TOGETHER..........